Universal Orlando Resort – rady, tipy a všetko, čo potrebujete vedieť

Zdieľaj

Share on facebook

Milí čitatelia, vitajte pri novom článku, ktorý je venovaný nášmu výletu z konca januára. Navštívili sme Floridu, konkrétne mesto Orlando a dva zábavné parky, Universal Orlando Resort a Walt Disney World. Keďže oba parky sú obrovské, pre lepší zážitok je potrebné posvietiť si na ne bližšie. Tak poďme na to.

Parku Walt Disney World som už venovala samostatný článok, takže ak ste ho náhodou nečítali, no chceli by ste, nájdete ho kliknutím na tento odkaz: Disney World Orlando – rady, tipy a všetko, čo potrebujete vedieť.

V parku Disney sme strávili celú sobotu, na hotel sme prišli až okolo polnoci. A už keď spomínam hotel, kde sme to vlastne bývali? Ubytovanie sme si zvolili v rezorte Universal Orlando, takže sme vďaka tomu získali pár výhod. Bývali sme v hoteli s názvom Universal’s Cabana Bay Beach Resort. Za tri noci sme zaplatili $605 (bez stravy) s tým, že sme si priplatili cca $100 za výhľad na vodný park. Ubytovali nás na druhé poschodie a z parku sme nevideli absolútne nič, pretože pred oknami sme mali asi 20 vysokých stromov. Bezohľadu na výhľad bol tento hotel priemer, no keďže je v rezorte Universal, treba rátať s automatickou prirážkou. Hotel bol obrovský a nevýhodou bola jeho logistika. Od recepcie a vchodu bola časť, v ktorej sme mali izbu, vzdialená stovky metrov. Museli sme prechádzať cez minimálne tri časti hotela – popri mnohých izbách a asi trikrát sme museli vyjsť von, prejsť do inej budovy, no proste… nič čo by človek čakal za také peniaze.

To, že sme bývali v rezorte Universal prinieslo niekoľko výhod: do parku a z parku premávajú kyvadlové autobusy priamo z pred hotela (poplatky sú už zahrnuté v cene ubytovania). Všetci ubytovaní v rezorte majú povolený skorší vstup do parku o jednu hodinu. Oficiálne sa park v januári otváral o 9:00, tým pádom sme v ňom spolu s ostatnými hotelovými hosťami boli už o 8:00 a musím uznať, že za spomínanú hodinu nás do parku prišlo neskutočne veľa. Pozor však, o ôsmej sa oficiálne otvárajú len dve jazdy: veľká a najrýchlejšia horská dráha Jurassic World VelociCoaster a Harry Potter Forbidden Journey. My sme však mali smolu, pretože celý víkend bola v Orlande zima (v noci a ráno mrzlo) a z toho dôvodu boli najlepšie jazdy (vrátane VelociCoaster) pár hodín po otvorení Universal zatvorené.

Ako je rozdelený park, ceny lístkov

Podobne ako v Disney World, aj Universal Resort v Orlande je rozdelené na viacero častí. V tomto prípade Universal pozostáva z troch častí:

• Islands of Adventure Harry Potter hrad + reštaurácia + obchodíky + 3 jazdy, Jurrasic World, Avangers, Skul Island of Kong, The Cat in the Hat, …
  • Universal Studios ForidaHarry Potter šikmá ulička + jedna jazda, Simpsonovci, Mimoni, Rýchlo a zbesilo, E.T. Mimozemšťan, Múmia, …
  • Volcano Bay – vodný park

medzi Universal Studios Florida a Islands of Adventure premáva Hogwarts Express – vlak, ktorý vyzerá presne ako vo filmoch Harry Potter. Je to urobené tak, že v časti Islands of Adventure nastúpite na stanici na vlak ako v Rockforte, sadnete si do kupé, kde v okne premietajú príbeh (ktorý nebol vo filme). Po chvíli ste v cieli – na londýnskej King’s Cross Station, ktorá je súčasťou časti Universal Studios Florida, kde na vás čaká známy fialový autobus, šikmá ulička, atď.

UPOZORNENIE: aby ste mohli ísť na jazdu vlakom, musíte mať zakúpené lístky do oboch častí parku.

TIP: odporúčam ísť vlakom oboma smermi, pretože majú rozdielne príbehy, ktoré premietajú.

• Na orientáciu v parku skvelo poslúži aplikácia Universal FL
  • V oboch častiach parkov sa počas dňa konajú rôzne vystúpenia, ktorých časy nájdete v aplikácii. My sme si pozreli napríklad tematické vystúpenie Harry Potter spev so žabami, divadelné predstavenie Dary smrti.
  • V časti Universal Studios Florida, v šikmej uličke je známa Gringotts banka, na ktorej je obrovský drak chrliaci oheň cca každých 15 minút – veľa návštevníkov o tom nevie, haha tie vystrašené tváre stoja zato.
  • Po zotmení krásne vysvecujú zámok Harryho Pottera.
  • Otváracie hodiny v tomto období sú len do 19:00 (Disney World je do 22:00).

Cena lístka na jeden deň do jedného parku na jednu osobu je $109, pre deti do 9 rokov $104. Ak by ste sa však chceli pohybovať medzi jednotlivými časťami parku (Park-to-Park), cena lístka je v tomto prípade pre dospelého $164, pre deti do 9 rokov $159. K lístkom sa dajú kúpiť aj tzv. Express Passes, ktoré vám zabezpečia, že na jednotlivých jazdách stojíte v kratšom, zrýchlenom rade. Cena Express lístka pre jednu osobu začína na sume $79. Spomínané ceny sú aktuálne začiatkom roka 2022. Ceny sa môžu meniť podľa sezóny.

Kúpili sme si dva lístky na jeden deň do oboch parkov + expresné lístky do oboch parkov, takže naša konečná suma pre dve osoby za jeden deň = $594.

Odporúčania na reštaurácie a rýchle občerstvenie

V Disney World bol v rezerváciách a on-line objednávkach jedál veľmi dobrý a jednoduchý systém. Naopak, Universal Studios Orlando nemá takmer žiadny systém a rady si jednoducho musíte vystáť. Aj keď sme nenavštívili žiadnu reštauráciu, posúvam tipy na tie najzaujímavejšie v parku, ktoré stoja za vyskúšanie:

• Three Broomsticks (Islands of Adventure) – tematická reštaurácia Harry Potter, ktorú nesmiete vynechať – aj keď my sme tak urobili, keďže sme takú istú navštívili v lete v parku v Los Angeles. Ponúkajú raňajky, obedy a večere. Nechýbajú tradičné britské jedlá, napríklad rebierka, fish and chips a samozrejme tiež nápoje z filmu ako tekvicový džús či ďatelinové pivo (ceny za hlavné jedlo sa pohybujú okolo $15) – rezervácie nie sú možné
  • Leaky Cauldron (Universal Studios Florida) – ďalšia tematická reštaurácia Harry Potter, ktorá vyzerá presne ako Deravý Kotlík vo filme. Nachádza sa v šikmej uličke a menu má veľmi podobné ako Three Broomsticks.
  • Mythos (Islands of Adventure) – každoročne vyhráva cenu za najlepšiu reštauráciu v tematických zábavných parkoch. Mýtické miesto s menu, v ktorom nájdete cestoviny, ryby, šaláty, polievky – skrátka hocičo, na čo máte chuť. Odporúčam rezerváciu vopred na tomto linku: Rezervácia do Mythos reštauácie (ceny za hlavné jedlo sú v priemere $26).
  • The Simspons Fast Food Blvd. (Universal Studios Florida) – ak máte radi burgre, hranolky, šišky, zmrzlinu, časť Simpsonovcov je pre vás ako stvorená. Nájdete tu mnohé tematické prevádzky. My sme vyskúšali obrovský ružový donut v LA a musím uznať, že stál zato.
  • Antojitos Authentic Mexican (City Walk) – medzi jednotlivými časťami parku) – vychýrená autentická mexická reštaurácia (hlavné jedlo stojí v priemere $16).

Menšie jedlá, ktoré stoja za vysgkúšanie:

• V Harry Potter (oboch častiach parku) nájdete viaceré stánky s ďatelinovým pivom a dokonca aj miesta, kde čapujú jedinečné príchute rôznych pív, napríklad The Hopping Pot a Hog’s Head.
  • V Harry Potter (Islands of Adventure) je veľmi milý obchod so sladkosťami, volá sa Honeydukes. Majú tam čokoládové žaby, známe cukríky a tiež aj rôzne tematické dezerty. Z dezertov odporúčam tekvicové koláčiky (pumpkin pasties).
  • V rôznych častiach parku sú pobočky Cinnanbon, v ktorých nájdete vynikajúce osie hniezda. My sme si ich dali v Islands of Adventure (jedno veľké osie hniezdo, ktoré sme jedli dvaja stojí $6,06).
  • Ak máte radi klasické pukance, môžete si ich dať takmer na každom kroku. Ja som neodolala a boli čerstvé, chutné (vrecko pukancov stojí $5,33).
  • Ako som spomínala vyššie, v časti Simpsons (Universal Studios Florida) sa určite zastavte na obrovské donuty. Vyššie nájdete fotku z LA.
  • Výborné palacinky majú v Central Park Crepes (Universal Studios Florida), ja som vyskúšala citrónovo-čučoriedkovú (cena za palacinku je $10,64).

Atrakcie, ktoré sme vyskúšali

Pri atrakciách, ktoré sme vyskúšali v tomto parku zohrával veľkú rolu fakt, že niektoré z nich sú rovnaké alebo veľmi podobné ako v štúdiách v Los Angeles, takže sme ich zámerne vynechali (napríklad The Simpsons Ride, Transformers, Fast & Furious, Skull Island: Reign of Kong a Revenge of the Mummy, ktorá je podobná a momentálne zatvorená kvôli prerábke).

Islands of Adventure

• Harry Potter and the Forbidden Journey – aj keď táto jazda je na vlas rovnaká ako v LA, išla by som na ňu aj 10-krát. Dokonalo urobené efekty, jedinečný zážitok. Bez pochýb je jednou z najlepších jázd na aké som kedy bola.
  • Flight of the Hippogriff – menšia príjemná horská dráha v téme Harry Potter, tiež je aj v LA
  • Jurassic World VelociCoaster – obrovská a najrýchlejšia horská dráha v parku. Z neznámeho dôvodu však na ňu neplatia zrýchlené lístky. Kvôli zime ráno nefungovala, takže sme v tomto prípade nemohli využiť výhodu skoršieho vstupu na jazdu. Manžel si v rade odstál dve hodiny ale stálo to zato.
  • The Amazing Adventures of Spider-ManUniversal je známy svojim majstrovstvom v efektoch. To sa odzrkadlilo aj v tejto brutálnej zážitkovej jazde.
  • The Incredible Hulk Coaster – ďalšia rýchla horská dráha, ktorú vyskúšal môj manžel. Veľmi sa mu páčilo.

Hogwarts Express – medzi dvoma časťami parku sme sa dvakrát previezli tematickým Harry Potter vlakom

Disney Hollywood Studios

• Despicable Me Minion Mayhen – milé žlté postavičky a zážitková jazda s efektami je totožná s jazdou v LA, aj napriek tomu sme si ju radi zopakovali.
  • E.T. Adventure – jediná pôvodná jazda, ktorá funguje od začiatku otvorenia parku nás príjemne prekvapila. Efektami a atmosférou veľmi pripomína jazdy v Disney World.
  • Harry Potter and the Escape from Gringotts – zážitková jazda s 3D okuliarmi po známej Gringotts banke
  • Hollywood Rip Ride Rockit – horská dráha, ktorú aj tentokrát vyskúšal len môj manžel a povedal, že už by na ňu nešiel. Dosť natriasa a nie je ničím výnimočná.

Jediná jazda, na ktorú sme chceli ísť ale nestihli smeHagrid’s Magical Creatures Motorbike Adventure, keďže v ranných hodinách bola zatvorená kvôli zime, takže sme nemohli využiť výhodu skoršieho vstupu do parku a postaviť sa do rady. Atrakciu otvorili až po obede, kedy sme boli už v druhej časti parku a až po čase sme zistili, že na ňu z neznámeho dôvodu neplatia naše Express lístky. Čakacia doba na túto jazdu bola do konca dňa viac ako 150 minút.

Moje hodnotenie

Keďže toto nebola naša prvá návšteva Universal, porovnávam to s parkom v LA a musím povedať, že mne osobne sa páčilo viac v Californii, kde je len jedna časť, v ktorej je všetko relatívne blízko. V LA nám lepšie vyšlo počasie a tiež aj Express lístky, vďaka ktorým sme nikde nečakali. Na druhej strane, Orlando má navyše Šikmú uličku, Hogwarts Express a jednu jazdu v Harry Potter téme + viac tematických častí pre deti (napríklad Curious George Goes to Town, The Cat in The Hat) + veľmi dobrú časť Marvel. Orlando je oveľa lepšie pre milovníkov horských dráh, keďže v LA sa nenachádza ani jedna. Čo však bolo super v LA a podľa mňa chýba v Orlande, je jazda so sprievodcom priamo pomedzi kulisy zo známych filmov či štúdiá, kde sa aj v skutočnosti natáčajú filmy.

V Orlande nám absolútne nevyšlo počasie, jazdy boli pár hodín zatvorené kvôli zime, takže sme nemali možnosť vyťažiť zo skorého vstupu do parku. Tiež bolo predaných akosi veľa Express lístkov, takže sme všade čakali aj tak pomerne dlho (v porovnaní s čakacími dobami v LA). A posledná nevýhoda Orlanda je, že v LA platili zrýchlené lístky na všetky jazdy, kdežto na Floride neplatia na dve najvyťaženejšie atrakcie, čo je obrovský mínus: Hagrid’s Magical Creatures Motorbike Adventure a Jurassic World VelociCoaster.

Universal Orlando Resort bol skvelým zážitkom aj napriek počasiu a malým problémom. Verím, že ak by toto bola naša prvá návšteva Universal, vnímali by sme ju oveľa oveľa intenzívnejšie.

Sledovať ma môžete na mojich sociálnych sieťach: