Roadtrip po západe USA, rady a tipy: Los Angeles, San Francisco, Grand Canyon, Monument Valley, …

Zdieľaj

Share on facebook

Milí čitatelia, po krátkej pauze od písania článkov som späť. Dôvod bol viac než príjemný – roadtrip po západe USA a moja letná návšteva Slovenska, ktorá aktuálne prebieha. Tento článok je zhrnutím nášho nezabudnuteľného 9-dňového výletu. Je plný našich skúseností, zážitkov, tipov, odporúčaní a miest, ktoré sme stihli navštíviť.

Plánovanie dobrodružstva na západ patrilo k tým ťažším, keďže vyhradeného času sme nemali na rozdávanie a krásnych, jedinečných miest existuje v tejto oblasti až príliš veľa. Nakoniec sa nám však podarilo vytvoriť plán, ktorý sme splnili do poslednej bodky.

Naša cesta začala večerným piatkovým letom z Philadelphie do Los Angeles, štát California. Leteli sme spoločnosťou American Airlines. Mali sme zakúpené jednosmerné letenky, keďže sme sa plánovali presúvať a vrátiť domov zo štátu Arizona. Let z Philadelphie do Los Angeles trvá cca 5 hodín a 45 minút.

Do Los Angeles sme prileteli okolo pol noci. Z letiska sme sa presunuli kyvadlovou dopravou bez poplatku k požičovni áut. Auto sme mali vopred rezervované cez spoločnosť AVIS. Môj manžel sa preukázal pasom a medzinárodným vodičským preukazom. Bez zdržaní sme prevzali auto a namierili rovno do legendárneho kalifornského fastfoodu In-N-Out. Keďže bolo veľa hodín, jedlo sme si vzali so sebou a išli sa ubytovať na hotel, ktorý som vybrala zámerne v blízkosti letiska, aby sme to v noci nemali ďaleko. Bol to jediný hotel, v ktorom sme strávili dve noci a hodnotím ho pozitívne. Nájdete ho kliknutím na tento link: Residence Inn Los Angeles LAX/Century Boulevard.

Fotky z príchodu:

Deň prvý – sobota – Los Angeles

Plán prvého dňa bol jasný – návšteva Universal Studios. Priznám sa, od tohto miesta som nemala veľké očakávania, keďže môj žalúdok nie je veľký fanúšik kolotočov. Príchod na miesto a prvé dojmy boli pre mňa o to väčším prekvapením. Od prvého momentu som sa cítila ako v rozprávke. Tá jedinečná atmosféra sa nedá opísať slovami. Keďže sme si zakúpili expres lístky (cena pre dvoch na jeden deň $478), nemuseli sme čakať v nekonečných radoch na žiadnu atrakciu. Aby ste mali predstavu, v tento konkrétny deň bol park kompletne vypredaný. Na takmer každú jazdu sa čakalo s klasickými lístkami v priemere 2 hodiny. Za jeden deň sme s prehľadom stihli všetko, čo sme chceli – napríklad tour po nahrávacích štúdiách, časť Jurský park, Múmia, Simpsonovci, Mimoni či Transformeri. Najväčším zážitkom, na ktorom sme sa spoločne zhodli bola časť, v ktorej sa nachádza Harry Potter – hrad, šikmá ulička, obchodíky so sladkosťami, prútikmi, habitmi či tematické reštaurácie s ďatelinovým pivom.

Ak sa chystáte do Universal Studios, veľkú rolu zohráva časové obdobie. V lete a najmä cez víkendy je park plný, takže kúpa expres lístkov je tou najlepšou investíciou. Taktiež sa podľa jednotlivých dátumov mení aj cena lístkov. Veľkou výhodou je, že park má svoju vlastnú aplikáciu, vďaka ktorej si viete pozrieť približnú aktuálnu čakaciu dobu na atrakcie. Aplikáciu nájdete pod názvom Universal Studios Hollywood.

Návštevu Universal Studios v Hollywoode hodnotím ako jednu z najlepších zastávok nášho výletu. Návštevu odporúčam aj nefanúšikom kolotočov, pretože tá jedinečná atmosféra a celkový koncept dostanú každého.

V podvečer prvého dňa sme ešte zastavili pri Griffith Observatory, ktoré je vďaka svojej polohe na obrovskom kopci ideálnym pokojným miestom s romantickým výhľadom na celé Los Angeles. Ak máte chuť na menšiu túru do kopca, auto môžete zadarmo zaparkovať na blízkom parkovisku hneď pod kopcom. Ak však nemáte dostatok energie, vyvezte sa autom až hore. Vyhliadka nestojí okrem tohto parkového žiadne peniaze. Určite odporúčame.

Deň sme zakončili skvelými burritos z El Gringo.

Fotky z prvého dňa:

Deň druhý – nedeľa – Los Angeles a presun

Cieľom druhého dňa bolo spoznať krásy a navštíviť známe miesta Mesta Anjelov. Začali sme menšou túrou k nápisu Hollywood. Keďže bližšie k nemu nevedie žiadna cesta prostredníctvom navigácie, hľadala som na internete návod, ako sa k nemu dostať čo najbližšie. A podarilo sa! Pripájam vám trasu, ktorou sme išli, nájdete ju kliknutím na tento link: Ako sa dostať blízko k nápisu Hollywood. Urobili sme si pár fotiek, pokochali sa výhľadom a pokračovali ďalej.

V centre mesta sme parkovali hneď pri známom chodníku slávy (Hollywood & Highland Parking). Dávnejšie som čítala, že táto zástavka nestojí zato, no mali sme zrejme šťastie, pretože tam bolo čisto a takmer prázdno – s výnimkou predajcov ovocia. Prečítali sme si na chodníku pár známych mien a zrazu nás oslovil muž v klobúku a ponúkol nám tour po Hollywoode, ktorá pozostávala z pár známych miest ako Rodeo Drive či domy známych hviezd v Beverly Hills. Tour trvala cca hodinu a zaplatili sme $30 na osobu. Dozvedeli sme sa pár pikošiek – kam chodí do striptízového baru Charlie Sheen či kde sa nachádza najdrahší obchod na svete. Tour odporúčam, bolo to veľmi milé spestrenie a ak by ste sa jej chceli zúčastniť, organizátorov nájdete priamo na chodníku slávy, neďaleko obrovského darčekového obchodu s názvom La La Land.

Následne sme sa presunuli k pláži Santa Monica. Dali sme si skvelý steak a rebierka v reštaurácii s názvom Meat On Ocean, ktorá sa nachádza neďaleko pláže. Po zaplatení sme absolvovali prechádzku po známom Santa Monica Pier, kde bolo dosť ľudí a na moje prekvapenie nás sprevádzal poriadny vetrisko. Na móle sa nachádza oficiálny koniec historickej cesty Route 66 a rôzni predajcovia magnetiek, darčekových predmetov, ba dokonca aj kolotoče. Pláž bola čistá, no samú o sebe ju hodnotím priemerne. Je lemovaná chodníkom pre chodcov, priestorom pre cyklistov, rôznymi miestami na cvičenie, no moje predstavy boli o čosi ideálnejšie. Pôvodne som si napríklad myslela, že vstup do oceánu je od týchto miest pár krokov.

V podvečer nás čakal presun do východnejšej časti Californie. Prespávali sme v malom mestečku Bakersfield, konkrétne v hoteli s názvom SpringHill Suites Bakersfield, ktorý patril k pohodovému priemeru.

Fotky z druhého dňa:

Deň tretí – pondelok – Seqoia National Park a Pacific Coast Highway

Pred cestou sme sa posilnili chutným brunchom (raňajko-obed) v Black Bear Diner. Pred nami bola cesta do národného parku s názvom Seqoia National Park, v ktorom sa nachádzajú krásne vysoké sekvoje. Za vstup do parku sme zaplatili $35 a po prejdení vstupnej brány prišlo veľké prekvapenie. Na tento park sme si totiž vyhradili len dve hodiny, no cesta od rampy trvá autom ďalšiu hodinu do kopca a je plná úzkych zákrutách. Potom sme už uvideli obrovské stromy, ktoré vyzerali ako z rozprávky. Opantala nás vôňa lesa a ticho. Aj keď sme sa neplánovane zdržali, pokračovali sme ďalej v našom pláne – premiestniť sa bližšie k San Franciscu prejdením výnimočnej Pacific Coast Highway.

Spomínaná cesta je pre mňa najkrajšou akou som kedy mala možnosť ísť. Od oceánu fúkal veľmi silný studený vietor a neboli sme úplne vhodne oblečení (v kraťasoch), no jednotlivé zastávky, ktorých je po tejto ceste neúrekom nám zakaždým brali dych. Videli sme nádherné pobrežné scenérie, tuleňov, veľrybu a ak budete mať niekedy možnosť ísť touto cestou, určite neváhajte. Síce trvá dlhšie ako diaľnica, no stojí zato a odporúčam ju absolvovať všetkými desiatimi.

Večer, takmer na konci tejto cesty sme sa ubytovali v krásnom hoteli s názvom Monterey Marriott. Cenovo patrí k drahším, no v tejto oblasti bolo ťažké nájsť niečo dobré za menej peňazí. Na večeru sme využili hotelové služby a aj tento deň sme ukončili veľkou únavou.

Fotky z tretieho dňa:

Deň štvrtý – utorok – San Francisco

Ráno sme si vzali hotelové raňajky a vyrazili smer San Francisco, do ktorého nám ostávali cca 2 hodiny cesty. Ako prvé sme mali namierené k tzv. Painted Ladies, typické domčeky, ktoré sa nachádzajú pri veľmi príjemnom parku s výhľadom na mesto. Vychutnali sme si raňajky a presunuli sa ku známej úzkej uličke Lombard Street, ktorú sme prešli na aute a bol to zážitok. Následne sme sa dostali ku Golden Gate Bridge, ktorý bol hlavným bodom programu v San Franciscu. Parkovali sme na jednom z platených parkovísk, ktoré sa nachádza v blízkej vzdialenosti. Celodenné parkovanie stálo $10.

Počas prechádzky z parkoviska sme sa zastavili pri veľkolepom Palace of Fine Arts, ktorý bol postavený v roku 1915. Ak budete v blízkosti, určite sa na tomto mieste zastavte aspoň na chvíľu. Následne sme sa pešo prešli k legendárnemu mostu, ktorý som už na tomto blogu spomínala. Vedeli ste, že pôvodne mal byť žlto-modrej farby? Viac sa dočítate kliknutím na tento odkaz: Zaujímavosti o Golden Gate Bridge. Okolie mosta je lemované pobrežím s plážou, ktorá je obľúbeným oddychovým miestom najmä pre psičkárov.

Krásny výhľad na most však ponúka najmä jeho druhá strana, na ktorú sme sa previezli autom priamo po moste. Po moste sa môžete prejsť aj po vlastných alebo na bicykli. Krásny výhľad na most nájdete v navigácii pod názvom: Battery Spencer. Na tej istej strane mosta sa nachádza mesto Sausalito, ktoré je známe odparkovanými jachtami a príjemným dovolenkovým prostredím. Navštívili sme v ňom taliansku reštauráciu Poggio a pochutnali sme si na výborných šalátoch.

Deň sme ukončili späť v San Franciscu na móle s názvom Pier 39. Musím priznať, že z tohto miesta som bola príjemne unesená. Mólo je plné jedinečných obchodíkov a reštaurácii. Ponúka výhľad na most a opustenú väznicu Alcatraz. Ak by ste chceli navštíviť túto legendárnu väznicu, lístky si rezervujte dostatočne vopred, pretože je zvykom, že sú vypredané aj tri mesiace vopred. Na móle radi oddychujú hlučné californské tulene, ktoré boli skvelou čerešničkou na torte. Na večeru sme si vybrali reštauráciu Pier Market Seafood Restaurant, kde sme si pochutili na krabovi a morských plodoch.

Noc sme strávili v krásnom štýlovom hoteli s názvom Courtyard San Francisco Downtown/Van Ness Ave.

Fotky zo štvrtého dňa:

Deň piaty – streda – San Francisco a let do Arizony

Aj tento deň sme začali brunchom v reštaurácii s názvom Zazie. Musím priznať, že San Francisco je celkovo o čosi drahšie v porovnaní s ostatnými mestami nášho výletu a Philadelphiou. Napríklad za malý pohár oranžového nalievaného džúsu sme platili $7.

V tento deň sme navštívili veľmi pekný Golden Gate Park. Parkovali sme priamo v jeho platenom podzemnom parkovisku. Pri prechádzke po okolí sme sa spontánne rozhodli, že si kúpime vstupenky aj do vychvaľovanej California Academy of Sciences. Za vstup pre dve osoby sme platili okolo $75. Akadémia vied ponúka návštevníkom mnohé tematické prehliadky a aktivity, ako napríklad návštevu planetária, oddelenie žralokov, minerálov, zvierat či prales s krásnymi motýľmi.

ODPORÚČANIE: Aj keď je teplota v San Franciscu pod 20 stupňov, slnko je veľmi silné. My sme na túto skutočnosť boli upozornení vopred, takže sme sa natierali silným krémom a aj tak sme boli poriadne spečení.

Poobede sme sa presunuli na letisko, vedľa ktorého sa nachádza požičovňa áut. S autom sa nám lúčilo ťažko, pretože za tých pár dní sme si na neho zvykli. Nuž ale neostávalo nič iné ako pobrať sa ďalej. Let zo San Francisca do Pheonixu, štát Arizona, trval cca dve hodiny.

Po vystúpení vo Pheonixe nastal teplotný šok. O ôsmej večer bolo 40 stupňov, suchý vzduch, pocit ako v saune. Presunuli sme sa opäť kyvadlovým autobusom zadarmo k požičovni áut AVIS, vyzdvihli sme auto a namierili na hotel, ktorý sa nachádzal pri letisku a hodnotím ho ako priemer. Volal sa Courtyard by Marriott Pheonix Airport. Objednali sme si donášku jedla a týmto bol deň na konci.

Fotky z piateho dňa:

Deň šiesty – štvrtok – Grand Canyon, Navajo a Horseshoe Bend

Šiesty deň sme začali najštýlovejšími raňajkami. Navštívili sme totiž retro americký diner s názvom 5 & Diner Pheonix, ktorý vyzeral ako z filmu. Chýbali tam už len servírky na korčuliach. Pred nami bola dlhá cesta do najväčšieho a najznámejšieho kaňónu. Národný park Grand Canyon patrí k najstarším a zároveň najnavštevovanejším parkom v USA. Bol založený v roku 1919, no podľa viacerých odhadov vznikol už pred viac ako 6 000 rokmi. Jeho rozmery sú: dĺžka 446 kilometrov, šírka 29 kilometrov, hĺbka 1 857 metrov. To ako tam bolo teplo vám asi ani nemusím opisovať. Vzhľadom k teplotám sme zvolili miernu, dvojkilometrovú prechádzku, ale budem úprimná – dala nám poriadne zabrať. Vypili sme hádam štyri litre vody, no výhľady na samotný veľkolepý Grand Canyon stáli za každú kvapku potu.

Následne sme sa presúvali cez indiánsku oblasť a rezerváciu Navajo, ktorá bola jedinečným zážitkom. Obchodíky s ručnými výrobkami, opustené domy uprostred ničoho a krásne scenérie nás doviedli na miesto, ktoré som poznala vďaka tomuto blogu. Najkrajší riečny ohyb na svete s názvom Horseshoe Bend (ohyb konskej podkovy) sa nachádza neďaleko mesta Page a jeho návštevu odporúčam všetkými desiatimi. Skalnaté steny pozostávajú z rôznych minerálov, vrátane hematitu, platiny a granátu a nad riekou Colorado sa týčia do výšky neuveriteľných 305 metrov. Vstupné sa platí za auto, a to jednorazovým poplatkom $10.

Po náročnom dni sme sa zastavili v známom americkom fastfoode Sonic, ktorý sa nachádzal neďaleko Horseshoe Bend a zároveň blízko nášho hotela s názvom Country Inn & Suites by Radisson, Page Arizona, ktorý odporúčam.

Fotky zo šiesteho dňa:

Deň siedmy – piatok – Monument Valley a Petrified Forest National Park

Siedme ráno sme cez Google našli dobré jedlo za málo peňazí. Navštívili sme indiánsku reštauráciu s názvom Ranch House Grille. Po miestnych špecialitách sme opäť vyrazili za dobrodružstvom. Tentokrát nás čakala cesta za hranice Arizony, do štátu Utah, pretože sme veľmi chceli vidieť známy Monument Valley. Vyznačuje sa červenými pieskovcovými skalnatými útvarmi, ktoré sa nachádzajú na plochom údolí. Najvyšší z nich siaha do výšky 300 metrov. Do navigácie sme zadali náš hlavný cieľ – miesto, kde sa natáčal známy film Forrest Gump. Nájdete ho pod názvom Forrest Gump Point. A už keď sme pri tomto legendárnom filme, pred pár mesiacmi som o ňom napísala pár zaujímavých faktov, ktoré si môžete prečítať kliknutím na tento odkaz: Čo ste možno nevedeli o filme Forrest Gump.

Ďalším našim cieľom bola návšteva národného parku s názvom Petrified Forest National Park, ktorý sa vyznačuje výskytom skameneného dreva, ktoré sa premieňalo na kameň posledných 225 miliónov rokov. Za vstup autom sme zaplatili $20 a v parku sme strávili približne 2 hodiny. Je rozdelený na približne 10 zastávok, medzi ktorými je potrebný presun autom. Okrem jedinečného dreva sa tu nachádza aj pozostatok historickej Route 66, ktorú pripomína pamätná tabuľa a vrak auta z roku 1932.

Na večeru sme sa vybrali do miestnej reštaurácie s názvom Tom & Suzie’s Diner, ktorú vám určite neodporúčam. Na jedlo sme čakali takmer 50 minút a aj napriek nášmu hladu sme si vôbec nepochutnali.

Noc sme strávili ako z amerického filmu – v typickom americkom moteli s názvom Motel 66. Za jednu noc pre dve osoby sme zaplatili $60. V skromnej izbe bol televízor, kúpeľňa, klíma, mikrovlnka, chladnička a teda oveľa viac, ako sme očakávali. Pikoška: v takomto priemernom americkom moteli majú lepší, väčší a kvalitnejší televízor ako v 5-hviezdičkovom bratislavskom hoteli Sheraton.

Fotky zo siedmeho dňa:

Deň ôsmy – sobota – Meteor Crater a Akvárium Odysea

Ako sa už stalo pravidlom, aj toto ráno som sa tešila na brunch. Inak to nebolo ani počas ôsmeho dňa. Tentokrát sme zvolili diner s názvom Bienvenidos Restaurant v mestečku Holbrook. Bolo to veľmi príjemné miesto, skvelo sme sa najedli. Hlavným cieľom dňa bola návšteva Meteor Crater. Kráter, ktorý vznikol pred viac ako 50 000 rokmi pádom meteoritu. O tom, či išlo o meteorit sa diskutovalo dlhé roky. Konšpirácie sa prikláňali k teórii, že kráter vytvoril výbuch sopky. Dohady však nakoniec utíchli po rôznych výskumoch, ktoré potvrdzujú, že išlo skutočne o meteorit. Dokonca neďaleko miesta dopadu sa našiel najväčší zachovaný kúsok meteoritu, ktorý je uložený v priestoroch múzea. Vstup do týchto priestorov stojí $22 na osobu a umožňuje prechádzku nie len po kráteri, ale aj výklad sprievodcu či prehliadku spomínaného múzea.

Po tomto skvelom zážitku sme namierili do Pheonixu. Od poslednej návštevy z pred pár dní sa nič nezmenilo – počkalo si na nás teplo a suchý vzduch, ktorý spôsoboval ťažkosti s dýchaním. Z toho dôvodu sme sa rozhodli pre návštevu akvária, ktoré je uzatvorené a plne klimatizované. Za vstup pre dve osoby sme zaplatili $90. Keďže sme obaja fanúšikmi amerických akvárií, návštevu sme si užili. Toto miesto sa okrem iného pýši najkrajšími toaletami v USA, pretože rovno pri umývadlách môžete pozorovať plávajúce žraloky. V okolí akvária sa dokonca nachádzajú ďalšie skvelé atrakcie a čím viac ich navštívite, tým máte lepšiu cenu za lístky. Na výber je napríklad zrkadlový labyrint či motýlia záhrada.

Po akváriu sme si dali jedlo v našej obľúbenej reštaurácii s názvom Chipotle Mexican Grill, ktorá sa nachádza aj v končinách Philadelphie či New York City, takže ak prídete na výlet, určite dajte šancu jednej z prevádzok. Poslednú noc sme strávili v krásnom hoteli, ktorý vám odporúčam: AC Hotel Pheonix Downtown.

Fotky z ôsmeho dňa:

Deň deviaty – nedeľa – Botanická záhrada a návrat do Philadelphie

Posledné ráno sme si dali skvelé raňajky v hoteli, počas ktorých sme sa rozhodli pre návštevu botanickej záhrady. Ako som už spomínala, vo Pheonixe bolo dosť teplo. Už pred deviatou ráno bolo okolo 40 stupňov. Môj muž však veľmi túžil vidieť kaktusy, a tak bolo o našej poslednej zástavke rozhodnuté. Za vstup sme zaplatili dokopy cca $45. Kvôli teplote vzduchu sme v botanickej záhrade strávili približne jednu hodinu, počas ktorej sme stihli prechádzku popri krásnych a jedinečných kaktusoch.

Výlet sme ukončili presne tak, ako sme ho odštartovali, a to návštevou In-N-Out. Dali sme si hamburgre, hranolky a namierili na letisko. Vrátili sme auto a čakali na odlet lietadla. Tesne pred nástupom do lietadla nám bolo oznámené, že vďaka vysokým teplotám je zmenená hustota vzduchu a z toho dôvodu budeme musieť pristáť v Tulse, štát Oklahoma, natankovať a ďalej pokračovať v ceste domov. V lietadle nám bolo vysvetlené, že vzhľadom k podmienkam potrebujeme viac paliva na vzlietnutie. Keďže náš let bol vypredaný a zhodou okolností je štartovacia dráha vo Pheonixe dosť krátka, nemohli sme natankovať palivo do plna. Ak by sme tak urobili, lietadlo by bolo príliš ťažké a nestihlo by vzlietnuť. Do úvahy tak prichádzali dve možnosti: buď lietadlo nevezme 25 pasažierov alebo vezme všetkých a pristaneme v Tulse. Nakoniec zvíťazlila druhá možnosť, boli sme v Tulse a meškali sme hodinu a pol. Domov do Philadlephie sme prišli tesne po polnoci.

Fotky z deviateho dňa:

Moje postrehy na záver:

Ak by som si mala vybrať hlavné zážitky z Californie, kam by som sa rada vrátila, tak určite Universal Studios a Pacific Coast Highway. Našťastie sme sa úplne vyhli miestam v LA, ktoré sú povestné nespočetným množstvom bezdomovcov. V tomto meste ma príjemne prekvapili veľmi milí ľudia. Menej nadšená som však bola v San Franciscu, kedy sme nie raz zažili nepríjemné momenty vďaka ľuďom a ceny podľa mňa nie vždy zodpovedali službám. Taktiež centrum, tzv. Downtown je plný bezdomovcov a čudákov. Arizona bola aj napriek vysokým teplotám super. Okrem večere v spomínanom dinery sme nemali žiadny nepríjemný zážitok, ba priam naopak. Miesta, ktoré by som si v tomto štáte pozrela ešte raz: Horseshoe Bend a Grand Canyon v miernejšej teplote vzduchu

Pôvodne, pred začatím výletu sme mali naplánované aj tieto zastávky: väznicu Alcatraz, no lístky boli vypredané; Warner Bros Studios, ktoré boli v dôsledku pandémie zatvorené rovnako ako krásny Antelope Canyon. Keďže krásnych miest sa v tomto okolí nachádza až príliš veľa, podobný výlet si do budúcna ešte určite zopakujeme.

Celkovo toto naše dobrodrúžstvo hodnotím veeeľmi veľmi pozitívne. Som a budem z neho nadšená ešte dlho. Zažili sme nezabudnuteľné dobrodružstva, za ktoré budem vďačná do konca života.

Sledovať ma môžete na mojich sociálnych sieťach: